siebers

Seger i Huskavarns ski marathon

Kategori: Allmänt

Det var ett väldigt kuperat långlopp idag. 61 rejäla diagonal backar på 40 km är väldigt ovantligt i dessa sammanhang men kul var det. Min plan idag var att bara hänga med för att rycka på slutet men jag fick en väldigt bra start så jag hamnade först. Det kom en brant höger kurva efter några hundra meters körning så då ville jag vara först i den för att inte trassla in mig. Banan var 2 km lång och köras 20 varv. Redan på andra varvet fick jag en lucka som jag ökade mer och mer. Som mest hade jag 50 sekunder men med 5 varv kvar så började 2an i loppet Erik Nero att ta in så då var det nervöst men jag kände att läget ändå var under kontroll. När jag gick ut på sista varvet hade jag 25 sekunder så då var det lugnt.
Det kändes väldigt bra med en seger idag, första för säsongen. Det är bra för självförtroendet och det var skönt att jag orkade hela vägen idag annars brukar jag stumna med 5 km kvar på långlopp. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: