siebers

tredje plats på zontävling

Kategori: Allmänt

På dagens zontävling blev det en tredje plats. Det var 5 km och masstart. Jag tog starten och försökte köra på i ett hårt tempo men fick inte någon lucka så då gick jag ner i tempo istället och försökte göra snabba ryck för att komma iväg istället. Jag fick några småluckor men jag orkade aldrig riktigt själv fullfölja så Johan Palmér och Erik Holmberg lyckades komma ikapp. På slutet försökte båda gå om och jag försökte stå emot men tillslut orkade jag inte och båda två kunde komma förbi. Jag var väldigt besviken efter loppet att jag var så otaktisk. Det hade vair smartare att ligga bakom och göra en jätte attack istället för flera halvdanna. Nu tar jag nya tag mot helgen då det är Ulricehamnsloppet. 40 km klassisk skidåkning. Ett av södra Sveriges största långlopp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: