siebers

DM dag 1

Kategori: Allmänt

Idag var första loppet av 2 på DM. 15 km klassiskt i ett kallt Landsbro. Det var så kallt att ungdomsstarten blev flyttad 2 timmar men vi äldre, juniorer och seniorer kunde köra som planerat. Jag har inte alls fått till det den här säsongen och fick det inte idag heller. Jag tyckte jag öppnade bra men jag orkade inte hålla tempot som dessutom inte var tillräckligt högt i början heller för den delen. Det var ett tufft race och när jag inte får ut det jag vet jag har i kroppen så är det inte roligt att tävla. Det blev en mycket besviken fjärde plats bara några sekunder till pallen men det spelar inte så stor roll för det var tidsavståndet till segrande Oskar Lund som var krämmande stort. 1,5 minut täknte jag att han kunde slå mig med idag men det blev det dubbla och jag hade inte orken  att hänga med honom 10 meter när han kom ikapp så det var en stor besvikelse. Eftersom det är SM nästa vecka så har jag tränat på riktigt hårt den här veckan för att vila mycket nästa vecka och komma i form så visste jag att kroppen inte skulle vara på topp idag men att det skulle gå så här dåligt hade jag inte räknat med.
Nu är det att ladda om till imorgon då det är förlängd sprint, 3 mil skate så jag hoppas värkligen att det går bättre och att jag kan få till åkningen.

Kommentarer

  • Martin säger:

    Bara kriga imorgon David!!

    2013-01-19 | 22:34:55

Kommentera inlägget här: