siebers

ÅRE

Kategori: Allmänt

Efter ett rejält uppehåll så är det dags på riktigt igen. Bloggandet pratar jag om alltså.
 
Jag har flyttat upp till Åre för att studera i två år. Utbildningen heter Outdoor and Adventure manegement.
Det är Östersund som har utbildningen men den ligger i Åre på grund av bättre fjällnatur. 
Jag har aldrig varit i Åre innan så det var lite spänt och nervöst igår när jag kom fram. Resan gick bra och jag har börjat hitta i lägenheten och kunnat intallera mig.
 
Igår bestämde jag mig för att jag idag skulle ut och springa på fjället så jag gick till Ica, köpte en karta spanade in en bra runda.
När jag vaknade i morse var det fem grader och hällregn. Dimman låg tät på bergen så det var inte direkt jätte bra väder för att gå upp på fjället. Jag bytte om tog på mig långa taghits, lång underställströja, jacka, pannband och vantar. Det tog inte jätte lång tid innan det slutade regna men tyvärr så låg dimman tät och det blåste väldigt kallt så det blev bara en toppbestigning. Det lilla jag såg var mycket fint, men långt. Jag var ute och sprang i 3 timmar 20 minuter längsta någonsin tror jag. Distansen blev nästan tre mil. Jag saknade någon km men det gör inget. Snitthastigheten var inte jätte hög men det spelar ingen roll. Det är alltid tyngre att springa på fjället inte minst upp. Jag hade en backe på 35 minuter till trädgränsen och sedan ytterligare 20 min utan stig i mossar o högt gräs så jag blev rejält trött.
 
Imorgon är det första skoldagen så det ska bli kul att träffa mina nya klasskamrater.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: