siebers

SM 15 km skate

Kategori: Allmänt

Det hade inte kunnat börja sämre idag! Först ringde inte klockan sen höll jag på att missa start. Starten var värst, det var så jag skämdes. Jag kom till start i god tid men kom på att jag skulle ha ett TV chip så det blev att rusa för att hämta det tillbaka till start på med skidorna sen var det 2 sekunder kvar. Stavarna fick jag ta på under loppet.
När jag väl fått på all utrustning så kunde jag börja åka och det gick bättre och bättre under loppet. Kände ingen brutal trötthet i kroppen som jag känt tidigare utan kunde gå på som jag vill göra.
Banan var inte alls rolig antingen var det en vägg att klättra upp för eller så var det isbana nerför. Det var bara halva banan som var riktig skidåkning. Skidorna gick riktigt bra ett stort tack till pappa som vallade.
Det var många vurpor och en stackars tjej som fick åka till sjukhus efter en våldsam krasch.
Jag får hoppas att det blir bättre dosering i kurvorna utför till VM annars finns stor risk för masskrasch på masstarter. Annars var det bra att slippa den sega utförsåkningen på slutet så det går att rycka under banan.
 
Det var ett spännande boende vi hade på ett gammalt fängelse med en riktig celldörr och ett rum på 6 kvadratmeter med 4 sängar. Nu gjorde det inte så mycket att det var så litet rum för vi var aldrig på rummet mer en när vi sov.
I lördags fick vi biljetter till bankett med middag och underhållning, riktigt god mat med potatisgrattäng och fläskfilé. Tack så mycket Emil Ekman för detta!
Jag och Adam passade på att kolla på stan lite också.
På fredag kväll var vi och åt Kina mat med min Syster Rebecka som har fått jobb i Falun. Sen gick vi på bio Django on changing. Riktigt bra biofilm den rekomenderar jag!
 
Detta var Falun för det här gången nästa gång blir det kanske på läger med laktattest på rullskidor så då blir det att maxa ur kroppen rejält. Det gillar jag, köra tills jag verkligen stupar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: