siebers

O-ringen

Kategori: Allmänt

O-ringen blandade och gav när det gällde det mesta. Inte minst vädret, regn mera regn sen sol mera sol och till slut massa regn. 60 mm på torsdagen slår väl det mesta. Aja strunt i vädret det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder som Laago sa på vägen hem :).

Tävlingen gick inte riktigt som ja hoppats på. Missade 5 minuter redan på den första kontrollen på den första e-tappen. Ingen vidare start men tog mig samman och sprang bättre och bättre under loppet.

Andra e-tappen var en masstart där jag hängde med tätklunen vilket inte var en bra idé för på andra kontrollen missade vi 8 minuter. Slarvigt av mig själv som inte hängde med på kartan.

På den tredje e-tappen blev det värre. Jag och Emil beslöt oss för att springa tillsammans och vi gjorde det riktigt bra tills jag fick ont i mitt löparknä igen och gick gå dom 3 sista km vilket tog väldigt lång tid.

Onsdag var det vilodag väldigt skönt. Ännu bättre var vädret helt underbart varmt och sol. Tankan var att vi skulle spela volleyboll och fotboll men när vissa gick för att spela fotboll och vissa volleyboll blev det lite jobbigare. När vi åt mat snackade vi ihop oss och sa att vi möts i en fotbollsmatch fotbollsspealrna mot volleybollspelarna. Resultat hemligt men rykten sa att mitt lag vann!

Torsdagens e-tapp blev inte alls som jag tänkt mig. Redan efter 25 minuters löpning så fick jag ont i knät och fick bryta. Väldigt tråkigt! Valde sedan att inte starta sista e-tappen efter ett telefonsamtal med sjukgymnasten (pappa) där han sa att jag inte får springa på minst 2 veckor och köra rehab istället.

På fredag kväll var det så dags för 6e e-tappen (avslutningsfest) den hölls i Brunnsparken. Vi förfestade i min och Emils husvagn. En grym förfest. På eftermiddagen var vi och köpte en bergsprängare så vi hade musik. Skivor hade vi i bilarna så stämningen var på topp. Vi testade även en nu whiskeysort: Seven Oaks Jag tyckte inte den var jättegod, men Micke gillade den. Som tur var så hade vi Jack Daniels också som är mycket godare. Själva festen sen var kanske inte den roligaste men ska väl inte klaga.   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: