siebers

Träningsläger och tävlingspremiär.

Kategori: Allmänt

Nu har jag inte bloggat på länge men tänkte jag skulle börja igen.
Just nu sitter jag i Idre och är på träningsläger. Det är riktigt trevligt här uppe. Förutom all träning blir det även en hel del filmtittande, pratande och skämtande.
Jag har även gjort min tävlingspremiär. I lördags var det 10 km fri stil. Jag är nöjd med mitt lopp, kände att jag fick till ett bra flyt och det gick jämt. I söndags var det klassiskt och det gick inte alls lika bra. Kroppen kändes seg och loppet gick riktigt tungt. Kul däremot att min Team kompis Marcus Johansson vann loppet på mycket imponerande sätt. Även Emil Ekman körde riktigt starkt.
Nu tar vi nya tag för i morgon så bär det av till tävlingar uppe i Åsarna. Det är skandinavisk cup så det kommer vara starkt motstånd. På lördag är det klassisk sprint och på söndag 15 km fri stil.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: