siebers

händelderik helg

Kategori: Allmänt

Som vanligt i min skidsatsning så blir det en hel del träning på helgerna och denna helgen blev inget undantag. Igår hade vi en träningsdag med min klubb IK Hakarpspojkarna. Riktigt bra träning. Först ett löppass. Sprang med Emil och han lyckades att hänga med mycket imponarande i tanke på hur lite han tränat sista tiden. Vi sprang skidlöparmilen + slalombacken 1 gång. På efter middagen blev det ett stakpass.

Idag åkte jag med mamma, pappa och lillebror till Tenhult för ett familjemästerskap i orientering. Vi sprang öppen 5 som är en direktklass. Banan var 3,6 km och efter ett gämt och stabilt lopp utan några större missar kunde jag gå vinnande ur kampen, strax förljd av Erik som bara var 1 minut efter.

Nu sitter jag och följer Arsenal mot Manchester City. Arsenal leder med 1-0 efter mål av Nasri. Arsenal har 1 man mer på plan efter tidig utvisning. Men allt kan hända i idrott så jag hoppas Arsenal håller. Come On ARSENAL!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: