siebers

Bra lopp i kallt Idre

Kategori: Allmänt

Dagens 10 km klassiska lopp hade inte kunnat gå mycket bättre med den lilla skidvanan jag fortfarnade har. jag inledde kontrollerat utan att gå ut för hårt för jag vet hur jobbig banan är. Jag visste även att det finns mycket tid att tjäna på det sista av dom 4 varven om man har krafter att trycka på ordentilgt över krönen. Det bästa med dagens lopp var att det kändes bra tekniskt. Jag försökte att komma in i tekniken väldigt fort och öka farten efter det. Många tycker kanske att jag fokuserar väldigt mycket på teknik och att komma in bra i loppen. Det är en viktig faktor för mig när jag tävlar och tränar och jag tänker mycket på tekniken och att göra saker och ting rätt. Tyvärr så var det inte så många som kom till start idag på grund av kyla men 60 herrar gick imål i H-21 så det var bra konkurans. Klockan 10 mätte temperaturen -18 grader och gränsen ligger vid -20. Loppet vanns av Lars Suther som tävlar för Lima IF.
Nu ska jag vara kvar och träna i Idre tills torsdag och förhoppningsvis ligger det snö hemma så det går att åka. Jag har hört att det sprutas konstsnö förfullt i södra Sverige så det blir en tidig vinter, går aldrig att klagas på.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: