siebers

Fortsatt kallt i Idre

Kategori: Allmänt

Går upp på morgonen kollar temperaturen -23 grader, sätter mig och äter frukost byter om och går ut för att åka 90
minuter skidor. Det var riktigt kallt men jag vet att jag lever iallafall och det är så himla kul att åka skidor så jag klagar inte. Det är skönt att ha bra kläder som jag kan träna i så slipper jag frysa. Även om det är lite kallt i början när kroppen kommer igång tänker jag inte så mycket på det. Det är dock skönt att det finns en gräns för vad jag får tävla i. Det är inte jätte bra för kroppen att ta ut sig i för mycket kyla. På eftermiddagen blåste det in lite moln så då blev det några grader varmare. Eftermiddagspasset körde jag med Marcus och det blev 1 timma hets klassisk skidåkning. Lugnare körning på flacka partier och tempo i backarna riktigt roligt pass.
 
 
Läste en rolig sak på facebook också. Landslagsspelare i fotboll ska ta hjälp av Alhadji Jengs tränare att formtoppa sig inför en säsong eller match. Ungefär som att detta är helt nytt och ska provas fram för första gången. I konditionsidrott har det bara varit naturligt att träna för att komma i form sedan 90 talet. Läste också i Borås Tidningen att spelarna i Elfsborg konditionstränar inför säsongen för att bli bättre. Träningen gick ut på att springa 6 km 3 dagar i veckan. Tänk vad tufft det måste vara! Kan inte förställa mig. Tänk om tidningarna ska skriva varje gång någon går ut och springer 6 km. Det hade varit en spännande läsning och ett jobb som journalist hade inte varit speciellt svårt att få.

Kommentarer

  • Larzsa säger:

    Borås Tidning slår till!

    2012-12-06 | 14:25:20

Kommentera inlägget här: