siebers

Julen passerad

Kategori: Allmänt

Nu har julen 2012 passerat och vi går vidare mot nyår men där emellan är det som vanligt melladagar, rea och alla njuter (förhoppningsvis) av sina julklappar. Jag gör det iallafall och jag hade dessutom en bra julafton där jag fick äran att vara tomte hos min morbror och mosters grannar. Det gick bra och jag var populär som tomte åtminstone hos alla barn. Det var en kämpig men rolig uppgift, varma kläder och 100 paket att dela ut så det blev ett långt besök. Jag fick ett flak öl som tack så jag förmodar att det gick bra.
 
Sen har det varit töväder hemma med regn, plusgrader och blåst. Men det gör inte mig något för tillfället iallafall för i morse åkte jag, Rebecka, mamma och pappa och Adina till Vemdalsskalet. Så nu sitter vi och njuter med fint väder, mycket snö och -10 grader så det är hur fint som helst. Jag och Adina var ute och åkte längd nu på kvällen och det gick så sjukt bra. Jag hade superskidor! Perfekt med fäste och bra glid så det var svårt att sluta åka.
Ifall vädret är lika bra imorgon så blir det långtur för mig och Adina uppe på fjället. Det blir att ta med extra kläder, pengar till mat och våffla och bara ha en skön dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: