siebers

Tävlingspremiär avklarad

Kategori: Allmänt

Nu är tävlingspremiären avklarad och det gick inte speciellt bra. Det blev strässigt och haffsigt i åkningen så jag fick ingen fart på skidorna. Det är svårt med sprint och jag känner att jag behöver mer snabb tränning på skidor för att komma in snabbare i åkningen.
Nu ska jag ladda om till imorgon när det är mer min distans. 10 km klassisk åkning på kuperad bana så det ska bli så himla kul att bara kunna dunka på i backarna och jobba över krönen.
 
Nu ska det bli kul att åka och kolla på mina teamkamrater som gick vidare och i deras bästa stunder kan köra riktigt bra. Det var otroligt tight att vara topp 30 och gå vidare. Det skiljde bara 7 sekunder bland dom 30 bästa i H-21. Normalt brukar det skilja mer. Banan är kort och knixig så det ska bli sjukt kul att titta, även ta bilder att lägga ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: