siebers

Västgötapremiären

Kategori: Allmänt

Västgötapremiären får ett klart godkänt. Kroppen kändes bra och skidorna gick riktigt bra tills jag valde att rilla då gick dom inte alls bra tyvärr. Det är endå skönt att skidorna gick bra för dom är nya och väldigt grov struktur så det behövs bara rillas när det är wxtremt blöta spår. Skönt att veta att jag har bra skidor. Banan var väldigt flack så många valde att köra helt utan fäste och bara staka. Jag är inte så bra på att staka så valde att köra med fäste. Jag fick en bra start men tappade mycket i utförsbackarna så fick ta mitt eget tempo. Jag la mig en bit bakom och allteftersom åkare fick släppa så kunde jag köra om fller och fler. Det blev till slut en 8 plats vann gjorde Patrik Johansson som tävlar för IFK Skövde.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: