siebers

En hekt vanlig onsdag

Kategori: Allmänt

Idag har det inte hänt någonting speciellt. Åtminstone inte i mitt liv i sverige. Det är nog annorlunda om man bor i USA. Där har det varit val och Barack Obama får folkets stöd i 4 år till sen är det dahs för ny president.  Jag är inte speciellt insatt i politik men han verkar vara duktig och Amerikanarna är bevisligen nöjda med honom. Tyvärr så blev New York marathon inställt efter den senaste naturkatastrofen.
Det går inte säga annat en att  det blir fler och fler naturkatastrofer. Först tsonamin i Thailand sen några mindre översvämningar, vissa lite större, lite jordbävningar här och var. Japan blev så hårt drabbat att ett kärnkraftverk höll på sprängas och nu denna i New York. Det är som att människan försöker förstöra naturen och naturen svarar med en kraft vi inte kan föreställa oss. Vi borde kanske gå vidare rejält med en miljöfråga världen över. Tänka att det kanske är dumt att importera ifrån Kina även om det är väldigt billigt. Jag tycker dock att priserna i Kina borde öka! Även priset på Tv apparater. Att ha en platt TV i varje rum är kanske skönt men endå lite överdrivet. Samma sak  med datorer och mobiltelefoner. jag beställde själv en ny mobil i veckan och jag tyckte den var för billig för alla funktioner som finns.
En helt vanlig onsdag men det har varit många tankar fram och tillbaka senaste tiden om just naturkatastrofer och billiga elektronik apparater så jag tänkte jag skulle skriva ner lite om vad jag själv tycker.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: