siebers

Idre

Kategori: Allmänt

Nu har vi varit här i 20 timmar och vi har hunnit med 2 pass. Igår inledde vi med skate, Marcus valde att sätta fart redan från start så det blev att slita med. Med ingen skidvana och ingen teknik eller taiming i åkningen så blev det mycket syra. Som tur var så sänktes tempot lite grann så då gick det bättre att åka och tekniken blev bättre. VI körde 3 längre intervaller. Tiderna var rätt jämna var lite trött på sista så det blev nån sekund längre men det gör inget. Tiderna var 7,50 7,56 8,09.
Idag körde vi klassiskt på morgonen, det var kul och tekniken kändes bra. Temperaturen är ätt kall, -10 grader så det är lite ovant nu i början men kroppen börja vänja sig.
Imorgon stundar tävlingspremiär. Skate sprint så hoppas göra min bästa sprint någonsin. Jag har goda sprint minnen från Idre så jag tror banan kan passa mig bra. Mitt mål är att köra en bra prolog och att kroppen känns bra. Jag har inga förhoppningar att vara topp 30 och gå vidare. Konkuransen är riktigt hård så det kommer vara tätt men kan jag göra mim bästa sprint någonsin så är jag nöjd.
 
Emil Ekman och MarcusJohansson                                                                            
 
 
 
                                                                                                 
 
                                                                                         Segerfoto på mig själv innan tävlingarna ens börjat                

Kommentarer

  • Göran säger:

    Lycka till

    2012-11-30 | 16:05:28

Kommentera inlägget här: