siebers

Lerikgt och blött finallopp

Kategori: Allmänt

Finallloppet idag gick inte vad jag hade hoppats på. Det var blött, lerigt och rätt tungsprunget. Jag gillar annars att springa när det är blött och det gjorde jag idag me. Jag brukar säga att dom första 10 km är uppvärmning innan backen börjar. Även om det kändes segt i kroppen i början så gick det så fort jag hade planerat att det skulle göra. Det gick även bra över berget där jag tog placeringar både upp och ner. Efter det gick det bra i några km men med 4 km kvar blev jag riktigt trött och tappade både tempo och löpsteget (det lilla jag har). Sista 2 km hade jag tänkt öka lite men det gick inte alls utan det knäckte mig istället. Tiden blev 1.21.40 knappt 3 minuter sämre en förra året så ingen katastrof men jag hade planer på att springa bättre.

Nu blir det lite film och nötter så jag blir pigg till imorgon för då väntar rollsborundan.
 

Kommentarer

  • Martin säger:

    Bra jobbat och väldigt roligt med bloggen..

    Stolt Coach

    2012-11-03 | 21:19:32

Kommentera inlägget här: