siebers

Rollsborundan

Kategori: Allmänt

Sista officiella rullskidtävlingen gick av stapeln idag i Göteborg. Banan var 17 km lång och avslutade uppför. Det kändes bra hela vägen. Jag kom me bra i starten och efter lite avansemang låg jag bra med när fältet började spricka upp. Jag kom med första klungan som bestod av 10 talet åkare. Jag hade 2 mål idag, det ena var att göra ett bra resultat och det andra var att slå Casco Mackan. Vi har haft våran egna lilla prestige tävling som han inför loppet hade avgjort men jag ville endå ta honom sista tävlingen. Det blev totalt en 5 plats i H21 och 7a totalt och jag var FÖRE Mackan. Jag försökte hela loppet ligga bakom han och när jag gick fram och la mig på tredje plats i klungan för en bra placering inför spurten så var han direkt uppe jämnsides.
 
Vann loppet gjorde Tobias Westman, undra när någon ska ta honom i en spurt? Kanske ett mål att göra det till nästa säsong! 2a och 3a blev mina team kompisar Marcus Johansson och Emil Ekman. Bra kört grabbar!
Tyvärr så har jag inga bilder från loppet.
Bilden är ifrån tidaholmsloppet 2011.
 
Till alla Elfsborg fans: GRATTIS TILL SM GULDET!!!!!
Själv så håller jag inte på något lag i allsvenskan.
Nästa vecka är rullskidsäsongen sista tävling Kebabrullen som arrangeras av Per Orestig. Tävlingen går på IF Hallby och efteråt åker alla och äter kebab tillsammans. Det är en träningstävling med standard 2or. Hoppas så många som möjligt kan komma. Anmälan gör man via facebook till Per Orestig.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Alexander säger:

    Kebabrullen låter legendarisk. Bra kört i helgen!

    2012-11-04 | 18:28:13
    Bloggadress: http://aleandrowest.wordpress.com
  • Larzsa säger:

    Guldet är hemma på Arenan. Bra jobbat idag! Kebabrullens upplägg verkar svårslaget :D

    2012-11-04 | 19:43:12

Kommentera inlägget här: