siebers

Träningsläger mallorca

Kategori: Allmänt

Senaste veckan var jag på träningsläger på Mallorca med ski team syd. Det blev totalt 11 pass 22,5 timmar. Vi körde backrace uppför Sa Colabra som är en tuff backe. 9,5 km med 630 meter stigning. Tävlingen gick inte alls bra. Jag åt för lite till frukost så var riktigt trött i kroppen. Träningarna gick bara bättre och bättre ju längre veckan gick så det är skönt att känna att jag håller en hel vecka och inte bara halva som förra året. I övrigt bestod träningen av rullskidor klassiskt, skate, löpning och ett cykel pass. Det svåra med att träna på Mallorca är klimatet. Här hemma känns luften renare och hösten har börjat komma här hemma så det är lite omställning att kommer ner till högsommar värme. Men jag ska inte klaga. Kunna bada i hevet och sola i 30 graders värme mitt i oktober har lite charm det med. Temperaturen i vattnet uppskattades till 20-25 grader beroende på vilken del av ön vi var på.
Det känns ändå bra att vara hemma och känna att det har varit en bra och väldigt rolig vecka.
Imorgon bär det av på nästa äventyr när jag åker till Hestra för att vara med på smålandsläger.
Bilder kommer under veckan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: