siebers

2013

Kategori: Allmänt

2013 innebär nya mål och nya möjligheter.
Jag börjar med att blicka tillbaka och sammanfattar 2012 som ett bra år. Jag tar punktvis bra saker som hände:
- Jag blev tillsammans med Adina
- Jag gjorde mitt livslopp på SM 15 km skate när det som mest gälde.
- Jag sprang bra på o-ringen.
- Jag har ökat min träningsmängd och det har gett resultat.
- Jag har köpt en ny bil och sålt den gamla.
- Jag har börjat blogga igen.
- Jag hade ett bra nyårsfirande.
- Jorden gick inte under.
Utöver detta har det skett många roliga saker men jag skriver inte upp alla.
 
Nu blickar jag framåt 2013 som snart har förbrukat en dag. Imorgon åker jag till Östersund för att köra skandinavisk kup där jag möter många bra norrmän, svenskar och övriga skandinavien. Tre tävlngar, 15 km klassiskt på fredag, klaasisk sprint på lördag och 15 km skate på söndag. Störst chanser att köra bra är på distansloppen fredag och söndag, jag är normalt svagare på sprint. Detta blir kanske den konkuransmässigt sett den tuffaste tävlingen iår men SM är den mest prestigefulla jag kommer köra. Jag har bra minnen från 15 km och Östersund för det var här jag körde SM förra säsongen och det gick riktigt bra.
Sen blir det att ta nya tag och hoppas att 2013 blir lika bra som 2012.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: