siebers

Tävlingsdag 1

Kategori: Allmänt

Första tävlingen av 3 avklarade 15 km klassiskt och det var kanske den tuffaste banan jag kört på någonsin. Första rejäla stigningen kom redan efter 40 meter så det var att vara rejält uppvärmd och med redan från start. Jag valde att inte gå ut alls hårt för att komma in i skidåkningen på ett snabbt sätt och efter det öka tempot. Tyvärr så gick det inte så bra som jag hade hoppats och trott även om jag gjorde mitt tekniskt bästa lopp iår så var inte kroppen helt pigg. Jag saknar även en hel del tävlingsvana märkte jag för jag märkte att kroppen reagerade
annorlunda än vad den brukar göra när jag tävlar. Det var två veckor sedan jag tävlade, däremellan har jag varit på läger för att köra mycket mängd och få många skidtimmar i kroppen.
Nu laddar jag om till imorgon och dags för sprint. 1,4 km på en rolig sprint bana som innehåller allt med branta uppförsbackar, snabba knixiga utförsbackar och ett fint upplopp.

Kommentarer

  • martin säger:

    Bara att tugga taggtråd och kämpa David!! Du är en grym kille!

    2013-01-04 | 21:58:37

Kommentera inlägget här: