siebers

Tur att Östersund är en fin stad

Kategori: Allmänt

Idag var det dags för sprint och det brukar inte gå så bra och det gjorde det egentiligen inte idag heller. Även om det kändes som att jag gjorde det bättre i prologen än vad jag brukar så räckte det inte så långt. Ägnade uppvärmningen åt att köra teknik för att åka bättre klassisk skidåkningen i fortsättningen så jag hoppas det ska bli bra. Alla har väldigt bråttom i prologen så jag funderar på om jag tar det för lugnt eller om dom andra kan lugna ner sig lite.
Det är tur att det finns så mycket snö i Östersund så det går att åka mycket skidor. Dessutom så är det en väldigt fin stad. Kommunen satsar väldigt mycket på friluftsliv för dom spårar upp skidspår för både klassiskt och skate på gångvägar och promenadvägar. Skridskor går det också att åka både på sjön och rinkar. Vore kul om Jönköpings kommun också kunde lägga ner lite energi på spåren i Jönköping både Hallby och IKHP och inte bara på HV71 och J-Södra, för det är många som åker skidor i vätterbygden.
Imorgon är det favorit distansen 15 km skate på en kuperad och rolig bana så jag är riktigt laddad. Jag ska inte ha höga förhoppningar på någon bra placering för konkuransen är bästa tänkbara om man bortser från dom som är på Tour de Ski. Jag ska göra mitt bästa så får jag se hur långt det räcker. Det är svårt med för nästan alla tränar på heltid och jag som jobbar på heltid hinner inte med att träna så mycket så jag ska inte jämföra mig med någon utan bara göra mitt eget lopp. Efter säsongen ska jag ta en funderare på vad jag ska göra för att kunna satsa mer och hur jag ska göra det, mottager tips! Jag tycker det är jätte kul att åka skidor och kommer fortsätta att göra det och även satsa på det men jag ska göra en hårdare satsning och öka träningsmängden och förhoppningsvis komma högre upp i resultatlistan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: